Noam Chomsky şi Cornel Popa

Se întâmpla anul trecut, cam pe vremea aceasta.

Eram în Boston, la MIT, împreună cu alţi zece rătăciţi; primiserăm un pont cum că una dintre cele mai luminate minţi ale lumii americane de azi, Noam Chomsky, avea să treacă taman pe holul îngust în care ne înghesuiserăm. Fiecare dintre noi speram să-i putem adresa o întrebare; sau, poate, Întrebarea.

În aşteptare, fiecare îşi butona telefonul, tableta; îmi amintesc că amicul meu care aflase pontul, un iranian, răsfoia din proaspăt apăruta carte a lui Chomsky, Occupy. Eu citeam pe internet ştirile din România. Campanie electorală, pe undeva pe la început. Aşa am ajuns la platforma electorală a dlui Cornel Popa, candidat la preşedinţia Consiliului Judeţean Bihor.

Îl cunoşteam de multă vreme pe dl. Cornel Popa, îl preţuiam, îl îndrăgeam. Ba chiar nu cu multă vreme înainte de campanie, ne întâlniserăm, îmi acordase şi un interviu. Eram sigur că va învinge în Bihor şi eram sigur că Bihorul va avea numai de câştigat.

Citeam platforma electorală a dlui Cornel Popa şi, când am ajuns la punctul 5, am scos o exclamaţie, uitând unde mă aflu. Colegii mei de aşteptare s-au alertat din cauza exclamaţiei mele, se agitau fără direcţie, impacientaţi, peşti speriaţi într-un acvariu.

Ei crezuseră că exclamaţia mea semnala venirea lui Noam Chomsky, dar nu-l vedeau nicăieri.

Nu era Noam Chomsky. Era doar punctul 5 din platforma electorală a dlui Cornel Popa.

UPDATE: Mă simt obligat să răspund scurt celor două întrebări cu care am fost asaltat în urma acestei postări: dacă l-am văzut, până la urmă, pe Chomsky; şi ce este cu punctul 5, pentru că platforma electorală a dlui Popa nu mai e de găsit pe net. Răspunsul meu:

Aşa cum l-am văzut pe Chomsky…

Lasă un răspuns

