Imn Ţării. La moartea lui Grigore Vieru

Mai dă-mi o zi, mai dă-mi înc-o zi,

să plâng şi să râd, să mor şi să-nvii!

Mai dă-mi un suspin, doar înc-un suspin,

pentr-un sărut sau pentru un spin!

Mai dă-mi o lacrămă, doar încă una,

pentr-o tristeţe sau pentru niciuna!

Şi mai dă-mi şi-o tăcere, mai mică, mai mare,

cât o iubire şi cât o negare!

Mai dă-mi un gând şi doar o mirare,

îndură-mi un frate, arată-mi o zare!

Dă-mi încă un ochi şi înc-o privire,

mai dă-mi o inimă şi adă-mi o ştire:

că Ţara e-napoi aşa cum o ştiu,

de aici pân’la Mare, de la Nistru la Jiu!

Şi-apoi am să merg, îţi jur c-am să merg!

Poate-oi fi iarbă, poate un cerb,

sau poate-oi fi pas, căci aud o chemare,

la Nistru, la Jiu, aici sau la Mare!

Lasă un răspuns

