Apoharia

Te uită, femeie, ce tril triumfal

privighetorii-i atârnă de cioc!

Aripile-i trec prin nori parcă-s foc.

Îi pare că zboru-i un zbor colosal,

se-avântă spre soare şi-i loc

pentru zboru-i banal.

Dar vulturul o-nhaţă de pene, de cioc,

crestându-i trilul solemn pe mijloc.

Te uită, femeie, ce tril triumfal

vulturul poartă acum la breloc!

Şi trilul sună, degeaba, banal.

În arc încordată săgeată-otrăvită

prada adulmecă şi-o rupe de zbor.

Săgeata, ea însăşi, e-acuma vrăjită

şi-un tril triumfal se-avântă spre nori.

Chiar mâine săgeata va ucide un cerb,

topindu-şi în el al trilului verb.

Te uită, femeie, un cerb…

Pe masa copiilor e binevenit,

se bucură vânătorul căzut în decor.

Zeul trebuie numaidecât cinstit.

Coliba, flămândă, ovaţionează în cor.

Te uită, aceasta e lumea, femeie!

Ascunsă-ntre oameni, doar tu îmi eşti zee.

Şi-acesta e trilul ce-l cânt triumfal.

Prin viaţa aceasta voi trece banal.

Din volumul EPIHARII. Oradea: Anotimp, 1997

6 comentarii
  1. Dan a spus:

    Nu ştiu cum s-a potrivit, dar vesurile acestea (şi cele din postările anterioare) merg de minune cu muzica lui Ilie Stepan (Stepan Project – Sensul Vieţii)…

  2. Dane, nu stiu despre ce vorbesti, dar m-ai facut curios. Am sa caut… Sensul vietii!

    Cat despre poezele astea, sunt niste versificatii usoare, niste exercitii din copilarie :) Le-am recitit deunezi si le-am postat mai mult in joaca, poate placandu-mi amintiririle ce mi le-ar fi putut aminti…

  3. SkyRain a spus:

    Na fain, Tavi, iaca unde dau de tine, pe blog…
    Am „EPIHARII” cu dedicaţie de la tine, de prin Remeţi, dintr-o baracă.
    Ce mai faci, pe und’ mai eşti?

  4. Ma bucur de regasire! Dar acum la castele, le spunem baraci? :) Cat despre pe unde mai sunt, daca unii prin Kiribati, eu prin Vanuatu!

  5. SkyRain a spus:

    Tavi, sunt în Arad :p dar voi ajunge cândva în Kiribati… Cu toate că îmi surâde şi Vanuatu.
    Barăcile sunt mult mai frumoase decât castelele, ştii tu.
    Mircea

  6. Eu încă tot de castele (de nisip) am rămas îndrăgostit, bunul meu domn. Aşa că vă aştept în… Vanuatu!

Lasă un răspuns

