N-am să mă-ncred…

N-am să mă-ncred vorbelor tale şi n-am să rămân,

oare pentru ce m-aş spăria atât de tare de-un spân?

Şi de-i negru drumul şi negreala pe cale se-ndeasă,

află azi de la mine că de teamă mie nu-mi pasă! Am s-alerg,

am să mă mistui, colb de vânt alungat am să şui

şi-am să mă-ntorc proaspăt la carne şi dulce, peşti

în jurul meu au să se repeadă s-adulmece!

De-aceea alerg, roibii-mi spre izbucuri păfugă-n neştire,

e o noapte scoasă din fire! Aşa c-am să plec, am să ies,

cu plângăcioase camene şi mieroase de zee blesteme

noaptea aceasta şi ascuţit mersul n-am să-mi petrec!

(prelucrare după Octavian Blaga, N-AM SĂ UIT NICIODATĂ NIMIC ŞI TOTDEAUNA AM SĂ RĂZBUN, Oradea: Cele Trei Crişuri, 1994)

Lasă un răspuns

