Nu mă-ndemna, zee…

Nu mă-ndemna, zee, doar să m-apropiu, nu mă-ndemna

doar să te-ating, ştii tu prea bine aezii ce uşor se încing!

Ci nici nu vreau, zee, eu nici nu te vreau, nu-mi rupe mersul

cântului mieu spus pe şleau! Mai bine te du mânioasă

şi vinde-n Olimp dragostea ta mult cărnoasă! Degeaba

te-apropii, degeaba vii, zee, mieroasele-ţi vorbe de pe buzele

tale pe buzele mele iar să le pui, degeaba vii, zee, eu focul mieu

către tine eu azi îl încui! Braţele albe-ale tale şi goale

nu-mi mişcă pofta ropotitoare! Nici sânii vipii, nici şolduri

dugleşe, nici copasele tale milcuitoare! Sunt plin, zee, sunt

plin de zăvoare! Spre mine n-ai să afli cărare! Te-ntoarnă,

te du, te răzbună ori pregăteşte oricui o altă minciună!

(prelucrare după Octavian Blaga, N-AM SĂ UIT NICIODATĂ NIMIC ŞI TOTDEAUNA AM SĂ RĂZBUN, Oradea: Cele Trei Crişuri, 1994)

Lasă un răspuns

