Vezi norii rotunzi…

Vezi norii rotunzi cum stau deasupra, luna

grea de-atâta lumină pâlpâind, stele triste

ici colo cu ochiul făcând? Ochi putrezi pe cer

ceafa-ţi apasă. A lor privire simţi cât îi de roasă?

În cealaltă noapte mai bine vino cu mine:

blând întunerec, nu spaime şi ştime! Un miel

negru te-a însoţi, în uitare şi bucurie te-a înveli.

Aşa că oda mea ca pe-o floare deschide-o. Grea

de polen va s-o vezi. În pistile intră şi şezi, nervii-i

pulsând anevoie de putere şi frumusinţă în stare

să-i crezi! În inima mersului chiar inima versului

va să o pun. Ci hai, cântul mieu din faţă vine, iubeşte-l

şi-n braţă-l ţine! Căci spun ce mi se spune şi nu-i aedul

acela ce minte, sunt doar cel ce aduce de Kylon aminte

şi-l ţine să nu pice-n hăuri înapoi de-a lui vintre! Nimeni

să-l cheme-n lumea asta iar n-ar putea, atâta de mare

îi această putere a mea şi nesătulă, necumpănită voinţa!

(prelucrare după Octavian Blaga, N-AM SĂ UIT NICIODATĂ NIMIC ŞI TOTDEAUNA AM SĂ RĂZBUN, Oradea: Cele Trei Crişuri, 1994)

Lasă un răspuns

