Nici cireşile nu s-au mai copt…

O fetişoară, la o ferestruică, privind cum ninge în noapte, sta gânditoare, când îi păru că-l vede pe Moş Crăciun furişându-se prin ogradă:

 

Nici cireşile nu s-au mai copt…

Câte zile sunt? Vreo opt

de când tata a plecat, s-a dus…

Tot mai cred că s-a ascuns

dindărăt, în şură, în poiată…

Pare-mi că-l aud câteodată…

 

Uite, Ştefu’, Moş Crăciun i-afară,

vine Moşu’ la noi, scoală!

Şteful doarme însă ca o pară,

ca o pară, pe-un raft, în cămară.

Ce să-i cer lui Moşu’, dacă vine?

Nu ştiu. Mă mai socot, bine?

Parc-aş vrea pe tata să-l aducă

în dar, pe tata acas’ să-l aducă…

Nu mai ştiu al câtulea Crăciun

se tot duce fără tata bun.

 

Moş Crăciun, să ştii de-acuma:

nu mai vreau păpuşi niciuna!

Doar acasă să-l aduci pe tata,

altceva nimic nu-ţi cer şi gata!

Nu mai vreau păpuşi niciuna,

nu mai vreau nici stelele, nici luna,

vreau să vină tata şi să-mi zică

că-s frumoasă, chiar de-s mititică!

Nu mai vreau nici stelele, nici luna,

altceva nimic nu-ţi cer de-acuma,

doar acasă să-l aduci pe tata,

nu mai vreau păpuşi şi gata!

 

Dacă nu ştii unde-i tata,-aşteaptă,

îţi spun eu, că sunt deşteaptă.

Şi să-i duci o scrisorică

îţi dictez acuma, acuşică.

Scrie tocmai cum îţi spun:

 

“Tata bun,

hai acasă de Crăciun!

Eu cu fratele şi eu cu mama,

noi acuma ne-am dat seama,

nu mai vrem păpuşi, nici casă,

numai dumneata să vii acasă.

Nu ne trebui’ bani, nici de mâncare,

n-o să mai strigăm în gura mare,

nu e bună pâinea de nimic,

dacă n-o-mpărţim cu tine-un pic.

Hai acasă, nimic n-am schimbat

pe aici, de când ai plecat.

Vino, tată, frăţiorul meu

strigă tata tot mereu,

mama se tot uită din cerdac,

eu nu ştiu cum să-i împac.”

 

Hm!… Asta-i tot. Pune jos pana.

Ba semnează-mă acolo: Ana.

 

Doar un gând şi dorm de-acum:

nu mai cred în tine, Moş Crăciun,

dac-acasă nu-l aduci pe tata!

 

Şi se cufundă în vise fata…

Lasă un răspuns

