Plâng pentru tine, fratele meu

Plâng pentru tine, fratele meu în Irak,

căci tu vezi viaţa printr-o gură de tun.

Toată lumea ta s-a mutat într-un sac

cu muniţie. Ochii tăi nu mai răzbesc prin fum.

Mâinile tale mângâie arma – femeie.

Copiii nu mai cer nici apă să beie…

 

Lacrămile au căzut în ţărână şi cresc.

 

Fratele meu în Irak ţie-ţi vorbesc,

ţie, care stai singur, deoparte,

şi lângă tine doar tânăra moarte!

 

Nu pot nici măcar să te-ndemn să rezişti.

Nici eu nu mai cred în dreptate.

Mă mir, mă mir că exişti,

mă mir de palmele tale curate.

 

Ah, blestem pe cel ce va trage glontele

în pieptul fratelui meu în Irak!

Blestem pe acela ce va întoarce spatele,

lăsându-şi singur fratele în Irak!

 

Te uită la ei, petrolul în pumni cum îl cară!

Ah, te desfid, te urăsc, spurcăciune murdară!

Ai furat, ai ucis şi nu-ţi pasă,

nici o foame nu doare, nici un mort nu te-apasă!

 

Acum înfigi cuţitul în gâtul fratelui meu şi spui,

spui că o faci pentru binele lui!

Azi, fratele în Irak, ieri, fratele sârb.

Tot  ce vorbeşte altfel să fie stârv.

Ieri, fratele hispan, azi, fratele cecen…

De ce nu ne puneţi restricţii şi pe oxigen?

 

Ah, te desfid, te urăsc, spurcăciune hidoasă!

Ne furi, ne ucizi, dar nu-ţi pasă!

Un gând nu ai, un suflet, o angoasă.

Tot ce vezi tragi la tine în casă.

 

De-ai fi ştiut un gând să laşi,

un gând mai bun pentru urmaşi!

De-ai fi avut măcar un dar,

un dar pentru copiii măcar!

Dar nu – tu nu gândeşti decât

cum să-ţi strângi semenul de gât

pentru un pumn murdar de aur…

 

Ca mâine te scufunzi pe-un plaur

ce n-are vâsle, n-are cârmă.

 

Nu te-a ajuns vestea din urmă?

Lasă un răspuns

