Cum plânge în noapte

Cum plânge în noapte o stea!

Doar eu îi văd lacrăma…

Cum plânge în noapte o stea

că-i moare curând inima!

 

– O, spune-mi şi mie, de ce

lumina ţi s-a făcut arşice?

O, spune-mi şi mie, de când

lacrămi cu ochiu-n pământ?

De mâine tu n-ai să mai vii

ca razele tale-alburii

să laşi peste creştetul meu

dezumbrindu-mi drumul cel greu…

Fostu-mi-ai până mâine tu iască,

cuvântu-mi l-ai învăţat să jelească,

mi-ai fost până mâine vestmânt,

dar mâine-ţi voi face mortmânt,

căci mâine tu-mi spui c-ai să mori,

laolaltă n-o să mai stăm până-n zori

şi n-o să mai bem miedul dulce,

căci inima-ţi pleacă, să-şi culce

lumina, ce fost-a ţintită

de jalea de hăuri, cumplită!

Şi-atunci ţi-oi croi un sicriu,

lumânare la cap am să-ţi fiu,

sicriu am să-ţi fac cum nu are

niciuna din sora-ţi din zare!

Pe braţă te-oi purta, ca pe-o fată,

poeme ţi-oi agrăi noaptea toată,

şi-n cântece te voiu petrece

pân’ lacrămile toate-au să-mi sece!

Şi mire-am să-ţi fiu dacă vrei

cât fi-vor sub ceriu-ochii mei!

 

În bezna ce, de câte ori,

prin smidă,-n tâlhuri, pe sub nori,

mă-mpiedecam şi, rătăcind,

credeam lumina – ce venind

îmi scurgea drumul limpezit -,

credeam lumina negreşit

că îmi e dată numai mie…

Însă ea vine din vecie

scurgându-se netulburat

în vremea care i s-a dat.

Lasă un răspuns

